"תסביך אמא"  //  עו"ד אייל סברו

שולה הייתה אישה בשנות הארבעים המאוחרות לחייה, גבוהה, שיער בלונדיני צבוע, עיניים ירוקות גדולות וחזה שמושך מבטים.

היא הייתה קוסמטיקאית וראו זאת עליה, הייתה מטופחת טיפ טופ, ממש אישה נאה, לבושה הפרובוקטיבי הוסיף לגובה המרשים ולצבעוניות. החזה שלה נשפך מהמחשוף שלה, שכנראה שמרה אותו מגיל 17, אחרת אי אפשר להבין למה הוא כזה קטן.

"בעלך עושה לך בעיות?" שאלתי כהרגלי, "בעלי? בעיות?" חייכה, "בעלי פודל, איתו אין לי בעיות, אני זו שעושה לו בעיות, מי שעושה לי בעיות זה החבר שלי" אמרה והניחה תמונה על שולחני.

"חבר שלך?!" אמרתי… מחייך, "יעני 'מאהב' בעברית?" שאלתי והיא ענתה, "מי אמר לך ש'מאהב' הוא לא חבר, ילד?!" שאלה וקבעה. "וואלה, לא חשבתי על זה", השבתי לה, "צודקת, מה שנכון נכון".

עכשיו הבטתי בתמונה, "די, לא נכון, עזבי שטויות", אמרתי, "זה בדיחה נכון?" "לא", היא ענתה, "נכון, הוא צעיר ממני בעשרים שנה, נכון שהוא איש ידוע, אבל הוא החבר שלי" אמרה. התמונה הייתה של שחקן כדורגל ידוע מאוד, רווק מבוקש, שתהרגו אותי, אם הייתי משער שהוא "חבר" של אישה נשואה בת כמעט 50.

"טוב, אז במה אני יכול לעזור", שאלתי, "אני חושדת שהוא הולך עם בחורות אחרות, הוא אמור להיות נאמן לי, כך לפחות הוא אומר, אני חושדת שהוא משקר אותי, אני רוצה מעקב, ממחר". הסברתי לה את מהלך הדברים והיא הסכימה בלי בעיה, "קדימה לעבודה", אמרה לי ולא התמהמה.

קיבלתי ממנה את כל הפרטים לגביו, עכשיו כבר לא היו לי ספקות, היא ידעה הכל עליו ועוד קצת, שילמה והלכה, כשהסתובבה לצאת, מענטזת לי, חייכתי, עלי זה לא עבד, כנראה שעל הילד הכדורגלן זה כן עבד.

למחרת בצהריים (הוא לא מתעורר לפני, כך אמרה לי) המתנתי בסמוך לביתו, בית דירות מפוארות במרכז הארץ, באמת כעבור שעה הוא יצא, לבוש בג'ינס וטי שירט, כפכפים, נכנס לג'יפ המהודר שלו והחל בנסיעה, ישר למתחם האימונים, כפי שהיא ידעה לאמור לי. במשך שעתיים וחצי הייתי אוהד הקבוצה, מביט מהיציע על כולם מתאמנים, מדי פעם מצלם, לפרוטוקול.

בסיום האימון, כשיצא מהמתחם לאחר מקלחת, לבוש טיפ טופ, המתנתי לו במרחק מה מרכבו. הוא נכנס לרכבו והחל בנסיעה, לא לפני ששוחח עם 5 אוהדים נודניקים. נסעתי אחריו, הוא הגיע לכיכר המדינה ואז החנה ונכנס לבית קפה אופנתי, החניתי ונכנסתי אחריו, הוא התיישב ליד מישהי עם חזה גדול, יפה, נכון הלקוחה שלי, נשיקה קטנה וקפוצ'ינו גדול. התיישבתי לידם, שותה קפה ומעלעל במדור הספורט של אותו בוקר, אם כבר ספורט אז עד הסוף, חייכתי לעצמי.

השניים ישבו יחד כשעה לערך, אח"כ קמו ונסעו אחד אחרי השני, קיבלתי ממנה טלפון, "אנחנו בדרך למלון הילטון, נהיה שם כשעתיים לערך, תמתין לו ליד הרכב, הוא יחנה אותו בחנייה שממול למלון", אמרה… ואני לא יכולתי שלא לדמיין מה יעשה הכדורגלן בשעתיים הבאות…

כשנכנסו מחובקים לבית המלון צילמתי גם אותם, סתם לפרוטוקול, עכשיו המתנתי לו שירד ובאמת, עברו שעתיים והם ירדו, נפרדו בנשיקות איש אישה לרכבו.

"עכשיו תהיה צמוד אליו", אמרה לי בטלפון דקה לאחר שנפרדו ואני מלא בסבלנות אמרתי, יהיה בסדר והתכוונתי.

הבחור נסע לאט ברחובות תל אביב וכשהגיע למתחם הסי אנד סאן בצפון תל אביב חשבתי לעצמי שהנה דירת המסתור שלו, אבל כשראיתי 2 שחקנים ידועים אחרים ממתינים לו הבנתי שטעיתי. ה- 3 ישבו יחד בבית קפה במפלס התחתון של המפלס, ישבתי קרוב אליהם, אפילו הצלחתי לשמוע אותם, פעם קשקשו על מאמן זה, פעם על מאמן אחר, גם על מלצרית זו, גם על השנייה, לא יכולתי שלא לומר לעצמי כמה ריקנים חייהם של אלו, לא מצאתי משהו משותף בינם לביני בכל השעתיים בהן לא הפסיקו לשוחח לרגע, בעיקר על שטויות. בגמר השיחה, כשנפרד מכולם הצלחתי לשמוע אותו משוחח עם בחורה בטלפון, קובע איתה לעוד חצי שעה, עכשיו ידעתי כי הנה אני מתקרב להשביע את סקרנותה של שולה, הוא נסע לצפון ת"א, שם נכנס לבית מגורים חדיש, הספקתי לרשום כי המעלית נעצרה בקומה 9, סריקה קצרה על תיבות הדואר והאינטרקום והיו לי 3 שמות, עכשיו חיכיתי שיצא על מנת לבדוק.

עברו שעתיים והוא יצא, המשכתי אחריו, הפעם חזר לביתו.

ב- 8 בערב לערך, הוא יצא מביתו, נכנס לרכבו והחל בנסיעה, כשהגיע בסמוך לשכונת המגורים בצפון תל אביב בה שהה לפני שנת הצהריים מיהרתי לפניו, נכנסתי לבניין ועליתי לקומה 10, הדלקתי את המצלמה והמתנתי לו… מכוון את המצלמה מהרווח שבמדרגות לכיוון קומה 9. המעלית נעצרה, הדלת נפתחה והוא יצא, לחצתי "הקלטה", הוא ניגש לדלת הימנית וצלצל בפעמון, הדלת נפתחה, אישה עמדה בפתח, הם התנשקו והוא נבלע פנימה, הדלת נסגרה, "בינגו" אמרתי, "בינגו".

מיהרתי לרכב, הרצתי את הסרט אחורנית והתחלתי לצפות בו, וואהו, הייתי בהלם, האישה שנשקה אותו הייתה לא פחות מבוגרת מהלקוחה שלי, גם היא נראתה מצויין , אבל קיבינימט, לילד יש "תסביך אמא", אמרתי לעצמי.

עכשיו ניגשתי לאינטרקום ולתיבות הדואר, "פלורנס", היה כתוב שם, צילמתי וחזרתי לרכב.

הם יצאו יחדיו כעבור 20 דקות לערך, פלורנס הייתה בשנות החמישים המאוחרות לחייה, גוף חטוב, שיער בלונדיני, ישבן יפה, חזה גדול, הם נכנסו ליגואר שחנתה בחניון ולכן אוסיף שגם הייתה עשירה והחלו בנסיעה.

את הערב העבירו בארוחה במסעדה יוקרתית, נכנסתי עם העיתון ואכלתי בשולחן רחוק מהם, אבל המצלמה כוונה אליהם כל הזמן. הם אכלו, צחקו, התנשקו והתלטפו, גם לאנשים מסביב הם נראו מוזר, כדורגלן מפורסם וידוע ואישה שבנקל יכולה להיות אימו, יושבים ומתמרחים אחד על השני. כשיצאו משם חזרו לביתה, צילמתי אותם עולים יחד לביתה של פלורנס, כעבור שעתיים כבר היה חצות, יצא וחזר לביתו.

למחרת הגיעה שולה למשרדי, הצגתי בפניה את הדוח, הקלטת והתמונות, היא כעסה מאוד, אני חושב שאם זו הייתה מישהי צעירה, בת גילו, הייתה פחות כועסת, אבל בעובדה שהלך עם מישהי דומה לה, בגילה, עצבן אותה מאוד.

נפרדנו ועברו מספר חודשים, צהריים אחד, בהמתנה באיזשהו מקום, למישהו מסויים, שיצא ממכון ליווי מסויים, עלעלתי בעיתון הספורט של הבוקר, לפתע צדה את עיניי תמונתו של הכדורגלן, יושב במסעדה מחובק עם אישה מבוגרת, הכיתוב תחת התמונה במדור הרכילות של המוסף, סיפר על רומן של הכדורגלן עם אשת עסקים צרפתייה, התמונה הייתה מוכרת לי, זכרתי היכן בדיוק ישבתי כשאני צילמתי אותה, ידעתי גם מי העביר אותה לעיתון.

הנקמה של שולה, חשבתי לעצמי, חייכתי והפכתי דף ובדיוק אז יצא האיש ממכון הליווי.

 

 

חפשו אותנו ב-  ועשו לנו לייק אם אהבתם את הסיפור.

את ספרו של אייל סברו "זבוב על הקיר", ניתן לרכוש בטלפון 03-9566060.

הכותב הינו חוקר פרטי ובעליו של משרד "רז חקירות" בראשל"צ. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים, השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו ע"מ לא לחשוף את לקוחותיי היקרים.

לתגובות: eyal@raz-pi.co.il