"סע בשלום-תחזור בשלום"  //  עו"ד אייל סברו

דנה הייתה דוגמנית ידועה, התמונות שלה ריצדו בכל קמפיין שכיבד את עצמו, היה לה שיער בלונדיני ארוך, עיני שקד גדולות וגוף… גוף של דוגמנית ידועה.

השנים עברו, את המסלול כבשו צעירות קולביות חדשות, את הקמפיינים הגדולים לקחו "שחקניות חדשות" ו"שחקניות חיזוק" (בינלאומיות) כפי שלימדה אותי, ולאט לאט נדחקה, אבל לא היה צריך לרחם עליה, דנה חסכה לעצמה כסף לא קטן בשנותיה כדוגמנית, מה גם שנישאה לאיש נדל"ן אמיד מאוד, כך שאת הכסף שחסכה יכלה להמשיך לשמור לעצמה, ואת ימיה העבירה בבזבוז כספו שלו. הם הולידו 2 בנות מקסימות, גרו בחווילה מפוארת במושב קטן בשרון וגידלו את הבנות (10, 8). עכשיו היא ישבה למולי בעיניים דומעות וסיפרה לי כי היא משוכנעת שאלכס בעלה, בוגד בה. הנסיבות היו מאוד פשוטות, בשנה האחרונה ירדה תדירות יחסי המין ביניהם לפעם בחודש וחצי לערך וגם זאת אך ורק ביוזמתה, "יחד עם זאת, הגיעו גם ניבולי פה ועצבים כלפי וכלפי הבנות שהעידו כי משהו עובר עליו".

אלכס היה איש עסקים, הרבה בנסיעות לחו"ל, אבל דנה חיה בתחושה כי הרומן שלו מתקיים בארץ ולכן סיכמנו כי אעקוב אחריו בימים הקרובים מאחר ובקרוב מאוד אמור לצאת לחו"ל בענייני עסקים.

למחרת בבוקר המתנתי בשכונת החווילות היוקרתית במושב, ב 10:30 ("חיים טובים") יצא אלכס מהבית במרצדס הכסופה שלו והחל בנסיעה איטית, גלשנו לתוך תל אביב כעבור רבע שעה לערך, הפקקים כבר היו מוקדם יותר ואולי בעצם זו הסיבה שהוא יוצא מאוחר מהבית, חשבתי לעצמי.

הגענו לאזור נמל ת"א, אלכס החנה את הרכב ונכנס רגלית למתחם, זרקתי את הרכב שלי סמוך אליו והמשכתי אחריו בהליכה זריזה, מפעיל את מצלמת הווידאו תוך כדי. הוא נכנס ל"קום איל פו" מסעדה ידועה בנמל ופגש שם גבר צעיר ממנו ב 10 שנים לערך, השניים התיישבו ותוך מספר דקות הוגשה על שולחנם ארוחת בוקר, ניצלתי את המעמד והזמנתי גם לעצמי, אומלט פטריות עם גבינה צהובה וירק ואספרסו ארוך. השניים אכלו ארוחת בוקר, דיברו וצחקו, הבנתי שמדובר בפגישה בין חברים, או עסקית ולכן צילמתי מעת לעת בצורה סמויה אבל בעיקר… נהניתי מהאוכל (היה טוב מאוד). כשסיימו, חזר אלכס לרכב לאחר שנפרד מהאיש והמשיך לכיוון כיכר המדינה, פה נכנס למשרד עו"ד, תיעדתי אותו ורשמתי את שם עורך הדין. טלפון קצר לעו"ד ותיק, חבר טוב שלי, הבהיר לי כי מדובר בעו"ד לענייני "אישות", כך שכבר היה לי ממצא ראשון טוב, האיש נכנס לעו"ד לענייני אישות, זה אומר שהוא בא בענייני גירושין ואומר… שהמאהבת שלו היא לא רק לבילוי מיני, אלא הצהרת כוונות מוחלטת על סיום פרק הנישואין שלו עם דנה. אולי מיהרתי מידי או לא, אבל מי לוקח סיכונים מיותרים כשמדובר בגירושין ???

כשיצא משם כעבור כמעט שעתיים זה רק חיזק אצלי כי מדובר בפגישה לצרכי הליכי גירושין. הפכתי זהיר יותר מאחר ורוב עורכי הדין נוהגים להזהיר את הלקוחות שלהם ממעקבים ומעוקבים כמוני, אבל לרוב, זה לא עוזר להם, כפי שאתם מבינים "היצר" של הלקוחות הוא זה שדופק אותם תמיד. המשכנו למשרד של אלכס בבניין גבוה וידוע ברמת גן, הוא החנה את רכבו בחניה הפרטית שלו, אני התמקמתי בסמוך ליציאה מהחניון תוך שאני שם עין גם על הדלת הראשית של הבניין. אלכס שהה במשרדו מספר שעות, ב 16:00 בדיוק יצא משם והחל בנסיעה לכיוון ביתו, כשנכנס למושב חייגתי מיד לנייד של דנה ועדכנתי אותה כי בעוד דקות יהיה בבית, וכי לא היה משהו "גדול" היום, אבל בהחלט משהו "מדאיג". היא ביקשה לשוחח איתי מאוחר יותר, כשתצא לג'וגינג היומי שלה בערב, הסכמתי כמובן. בשבע ורבע היא התקשרה, "מה אתה אומר"… אמרה, "בן זונה, נכנס למשרד של עו"ד גירושין, ידעתי שהוא רוצה להתגרש ממני", אמרה, "ידעתי את זה!!!" סיכמנו כי בלא ממצא על המאהבת אמשיך גם מחר וגם מחרתיים, גם אם לא נשוחח והמלצתי לה לחפש מיד עורך דין בתחום ורצוי כריש ואכזר, כי נראה לי שהאדון שלה יתקשה להיפטר מהמיליונים שלו, היא כמובן הסכימה.

למחרת בבוקר חיכיתי לו ביציאה מהמושב, הוא יצא ב 10:45, נסע לתל אביב ונכנס לבניין מגורים ישן ברחוב בלוך, סמוך לעיריית תל אביב. צילמתי את שמות הדיירים בת.ד. והמתנתי לו, לאור העובדה כי היו שם גם "מתקשרת", גם ד"ר, גם מנהלת חשבונות וגם דיירים פרטיים, חלקם שותפים, המגוון היה מלא ואני חזרתי לרכבי, ממתין לו. עברו כמעט שעתיים והוא יצא משם מחויך מאוזן לאוזן. מייד התחלתי לחשוד בבניין, אולי מכון ליווי, או שמא מאהבת מתגוררת פה, צילמתי את המקום היטב ורשמתי לעצמי לבדוק זאת!!! נסענו למשרדו, בצהריים יצא מהמשרד, רגלית, עם אדם מבוגר וקלסר בידו, יחד ישבו לאכול חומוס ב"צנובר", עוד מוסד ידוע במתחם הבורסה, הצטרפתי לשולחן לידם והצלחתי להבין כי, א' החומוס מעולה, ב' הם דיברו על מכירת נכנס נדל"ן בבוקרשט לאחר שגזרו עליו קופון של חצי מיליון $, לא רע אמרתי לעצמי, לא רע. ניסיתי לעשות חשבון כמה שנים אצטרך לעבוד בשביל להרוויח בזיעה רבה ובבוגדים רבים את ה"קופון" הזה, לאחר שנגמרו לי האצבעות בשתי הידיים, חדלתי והתעסקתי בחזה של המלצרית שניגשה אליי ובכל פעם שנשענה לשאול "מה ארצה" ואם "הכל בסדר", אני חייכתי לפרפר הקטן שהיה מקועקע לה על השד הימני.

כשחזר למשרדו, חזרתי לרכבי, כשחזר לביתו, חזרתי אני למשרדי, הכנתי אספרסו כפול והתחלתי לחשוב מה קורה ומתי אתפוס אותו עם המאהבת. רשמתי לעצמי לעבור מחר דרך הבניין בבלוך לבדוק את הדיירים, במקביל הכנתי דוח מעקב ותמונות לדנה.

למחרת בבוקר היה זה היום האחרון למעקב, באותו לילה היה אמור לטוס לרומניה, כנראה "לגזור את הקופון", הוא יצא מהבית ב 09:30, כשנכנס לתל אביב, בגלל הפקקים צמצמנו פער, כשהתקרב לרחוב בלוך צמצמתי עוד יותר, כשנכנס לרחוב זרקתי את הרכב ומיהרתי לבניין, נכנסתי לבניין כשהוא טרם הגיע, טיפסתי לקומה הרביעית והאחרונה, הדלקתי את המצלמה הסמויה וחיכיתי לבואו ולראות לאיזה דלת יכנס, 2 דקות ושמעתי אותו עולה במדרגות… בקומה ה 2 הוא נעצר, דפק על דלת אחת, הצצתי וראיתי איזו, התחלתי לרדת, כשהוא נכנס וסגר את הדלת אחריו הצלחתי אמנם לצלם מעט, אבל לא ראיתי את הבחורה וזה עצבן אותי, חזרתי מהר לרכב שלי והמתנתי לו, אם הוא יצא מהר, זו לא המאהבת, אם יתעכב הרבה, סימן שהוא נפרד ממנה לפני הנסיעה לרומניה והוא אכן התעכב הרבה. עברו 3 שעות וחצי, כמעט אחת בצהריים והם יצאו יחד מהבית, ביציאה מגרם המדרגות היו מחובקים, כשהגיעו למדרכה הופרדו הידיים כמי שמנסים להסתיר את חיבתם. אלכס היה מחויך ונראה שמח לאללה, האיש שאיתו היה הבחור הצעיר מארוחת הבוקר משלשום… הייתי בהלם, צילמתי אותם נכנסים לרכב של אלכס, כשהיו ברכב ראשיהם נפגשו והם התנשקו, אוי ואבוי… מלמלתי, לא מאמין… אמרתי. ידעתי שדנה תיפול כשתשמע ותראה את זה, כל הזמן הזה היא דיברה איתי על מאהבת, לא מאהב… הם נסעו יחד לנמל תל אביב, החנו ונכנסו למסעדת "בויה", הפעם החלטתי שאשאר בחוץ, צילמתי אותם דרך הזגוגיות, הם הקפידו להישאר רחוקים במגע ביניהם, אבל החיוכים והצחוקים קיבלו עכשיו משמעות אחרת ידעתי כי דנה תקבל "הלם"… לאחר שסיימו לאכול חזרו לבית של הצעיר, שוב נכנסתי לקומה הרביעית לפניהם, כשהגיעו הם לקומה השנייה התחלתי לרדת במדרגות הקומה השלישית ושאלתי את הצעיר, "אולי אתה מכיר דירה להשכרה פה?", "לא", ענה לי, "אבל עוד מעט שלי מתפנה", הוסיף והסתכל מחייך על אלכס, "מה, אתם עוברים?" שאלתי, "כן, הפעם למושב נחמד", חייך וקרץ לאלכס, "סבבה אח שלי", אמרתי, "סבבה, יש מצב גם בשבילי…?" שאלתי, אבל הדלת כבר נסגרה…

חזרתי לרכב, עברה שעה נוספת ואלכס חזר לרכבו לבד, כיוונתי את המצלמה וצילמתי את הצעיר מנופף לו לשלום מהמרפסת, "סע לשלום תחזור בשלום" צעק לאלכס, אלכס הפריח נשיקה באוויר, גם את זה צילמתי…

עברה שנה, דנה התגרשה, היא מגדלת את הבנות באותו מושב, באותו בית, חשבון הבנק שלה מרופד היטב, אלכס ובן זוגו גרים במושב קרוב לדנה והילדים… הבנתי שהם חברים טובים.

 

חפשו אותנו ב-   ועשו לנו לייק אם אהבתם את הסיפור.

את ספרו של אייל סברו "זבוב על הקיר", ניתן לרכוש בטלפון 03-9566060.

הכותב הינו חוקר פרטי ובעליו של משרד "רז חקירות" בראשל"צ. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים, השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו ע"מ לא לחשוף את לקוחותיי היקרים.

לתגובות: eyal@raz-pi.co.il