שימוש בחוקר פרטי במשפט פלילי

דמותו של החוקר הפרטי עברה לא מעט גלגולים מאז ימי הדמות המוכרת חבושה בכובע הקסקט, במקטרת ובעיתון עם החריץ במרכזו. חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע לכל דבר, שהתנאים לקבלת רישיון עבודה בתחום העיסוק שלהם ואופן הפעולה שלהם מעוגנים בחוק הישראלי.

ניתן לפנות לחוקרים פרטיים בשרון, במרכז ובדרום הארץ לצורך מעקב, תשאול ואיסוף מידע במגוון של תחומים אזרחיים: בדיקת מועמדים למקומות עבודה, בדיקת רקע של צעירים המיועדים להצטרף למשפחה, בקשרי נישואין, חקירה כלכלית מקיפה אודות אנשים לפני קבלת תפקיד רגיש או שותפות עסקית, מעקב בין בני זוג נשואים ובהליכי גירושין ועוד.

חוקר פרטי – גם בתחום הפלילי                                                                                                      

פרט לכל אלו, חוקרים פרטיים מתבקשים להיכנס לעיתים למהלך חקירה ואיסוף אינפורמציה בתחומים שמוגדרים בחוק כעבירות פליליות. תחום נפוץ כזה הוא עבירות במקומות עבודה: הונאה, גניבה מן המעסיק ע"י אחד העובדים או יותר, מעילה בכספי העסק ועוד. החוקר הפרטי, שנשכר על ידי אחד הצדדים, רשאי לחקור את הצד שכנגד באמצעים שונים, על מנת להשיג ראיות שיסייעו ללקוח לברר את חשדותיו ולהגיש תלונה במשטרה אם אכן אלו מתבררים כנכונים.

למה לא לפנות ישירות למשטרה?                                                                           

בדרך כלל, הגשת תלונה במשטרה מתבצעת לאחר שישנו חשד שבוצעה עבירה, החל בגניבה וכלה בפשעים חמורים כגון רצח, אונס או חטיפה. חקירת המשטרה מתחילה אם כן באיחור של כמה צעדים, כשמי שביצע את העבירה כבר נמצא בשלב מתקדם של הימלטות והיעלמות.

לעומת זאת, ניתן לפתוח בחקירה ע"י חוקר פרטי עוד לפני שישנה ודאות שבוצעה עבירה, אך מסיבות שונות מתעורר חשד שעבירה פלילית עלולה להתבצע. הפעלת חוקר פרטי עשויה למנוע את העבירה או לפענח אותה בדיוק ברגע ביצועה, דבר שיאפשר זיהוי של חשוד והשגת ראיות בעת ובעונה אחת.

זקוקים לסיוע מהיר של חוקר פרטי מוסמך ומקצועי? פנו כבר עכשיו אלינו – דרך האתר עכשיו, או בטלפון 03-9566060 ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם המידי ולסייע בכל עניין.