הסיפור השבועי – "הפנסיונרית" עו"ד אייל סברו חוקר פרטי – רז חקירות

סמדר הייתה אישה בשנות השלושים המוקדמות לחייה, נמוכת קומה, חטובה, גוון

עור שחום ושיער שחור ארוך. הייתי מגדיר אותה כ"טום בוי", חשבתי לעצמי, בשניות שהתיישבה למולי ופתחה את הדלת לליבה.

היא וגבי היו נשואים 9 שנים, הכירו לאחר שחזרה מטיול ארוך בדרום אמריקה, לפני שנרשמה לשנת הלימודים הראשונה למשפטים, הכירה אותו בדיסקוטק ידוע, החליפו טלפונים וכעבור שנה בדיוק נישאו. הוא היה נהג מונית, היא הספיקה לסיים את התואר במשפטים, אבל לא התפנתה לסטאג'. עומרי, בנם הבכור נולד, שנתיים אחריו, נולדה הילה הקטנה ואז החליטה להתמסר לגידול ילדיה.

אמה שלה הייתה עובדת משרד הביטחון, מתוקף כך נעדרה רבות מהבית ועל גידול סמדר ואחיה היו מופקדות כל השנים מטפלות מסורות, פעם בדרום אפריקה ופעם בטורקיה. סמדר כנראה סבלה מטראומה בעניין ולכן החליטה לבטל כל תכניות של קריירה ולהתמסר לגידול ילדיה. אני ראיתי בכך התמרדות נגד אמה שהייתה ידועה בקהילת המודיעין עד שפרשה לפני 5 שנים לפנסיה.

סמדר הייתה אינטליגנטית מאוד, מפה לשם סיפרה לי על מעלליו של בעלה. "מלכתחילה חיינו לא היו ספוגים בשושנים", סיפרה לי, "חודש לפני החתונה תפסתי אותו מזיין חברה טובה שלי", אמרה והביטה לי בלבן של העיניים, "למה לא ביטלת את החתונה?" שאלתי, "הייתי מטומטמת!" אמרה "וכנראה שנשארתי" הוסיפה. סמדר סיפרה לי כי מאז נישואיהם היא חושדת בגבי, ביושרו ובזוגיותו. "זה לא שאני מחסירה ממנו מין, אני אוהבת את זה בדיוק כמותו, לעיתים אפילו יותר, אבל, אני מסתפקת בבעלי והוא כנראה שלא".

סמדר סיפרה לי כי תפסה את גבי לא פעם ולא פעמיים בשקרים, תפסה אצלו גם תחתונים שלו מלוכלכים בתא המטען. "בכל פעם היה לו תירוץ אחר, שקר אחר, עכשיו, אני חושדת שיש לו מישהי קבועה, הוא נעדר המון מהבית, הראש שלו בכלל לא בילדים, כל פניה שלהם אליו נענית בקוצר רוח ובצעקות, אני חשה שהוא מבולבל, כל הזמן מקבל שיחות טלפון לנייד ופורש הצידה, כאילו הוא עובד מוסד", חייכנו שנינו. הסברתי לה כי מעקב אחר נהג מונית אינו קל, אבל אפשרי בהחלט. סיכמנו כי אתחיל לעבוד כבר למחרת בצהריים, גבי מקבל את הרכב ב- 15:00 מנהג שעמו התחלק במרצדס המפוארת שלו ונפרדנו כידידים, לא לפני שאני מגניב מבט לישבנה החצוף, מעניין אמרתי, מעניין.

למחרת, קצת לפני 15:00 התמקמתי בסמוך לביתה, בית דירות חדש, בשכונה חדשה בשרון. ב- 15:00 בדיוק הגיע נהג המונית, 2 צפצופים וגבי ירד למטה, גובהו היה 1.90 לערך, רזה, בהיר עור ובלונדיני, בקיצור, אשכנזי מבית טוב.

הוא נכנס למונית והשניים החלו בנסיעה, 10 דקות עברו והבחור האחר ירד ליד ביתו. גבי עבר לכסא הנהג והחל בנסיעה, התחלתי לעקוב אחריו.

הוא אסף נוסע כעבור מספר דקות, צילמתי, הוריד אותו כעבור מספר דקות, גם צילמתי, אחר כך העלה זוג מבוגרים, צילמתי, הוריד אותם, שוב צילמתי, זה היה המינוס במעקב אחר נהג מונית, לא יכולתי לעולם לדעת מתי זה עבודה ומתי זה עניין שמצריך צילום, תוסיפו לזה את עניין העצירות הפתאומיות כשעובר אורח מרים יד לנסיעה ואז באה הסטייה ימינה והעצירה, פניות הפרסה הבלתי מתוכננות ותקנחו בנתיבים לתחבורה ציבורית, ועכשיו לכו תעקבו אחר נהג מונית, אבל מי אמר שלהרוויח כסף זה קל, פועל בניין למשל עובד קשה יותר, הרהרתי, ולכן עשיתי את הכל על-מנת שלא לאבד אותו. כעבור שעתיים נסיעה ו- 9 נסיעות קצרות התחיל לזרום לי האדרנלין בצורה מוגברת. גבי עצר ליד בית דירות ישן ומוזנח, ממנו יצאה צעירה כבת עשרים וקצת, כשנכנסה למונית הייתה נשיקה מהירה לשפתיים, מזל שהעדשה הייתה פתוחה כך שהתיעוד נקלט ואפילו יפה. הם החלו בנסיעה, אני אחריהם, הם הגיעו למרינה בהרצליה, הוא החנה את המונית והם יצאו יחד לכיוון מתחם המסעדות הצמוד לקניון "ארנה".

10 דקות אחר-כך ישבתי בבית הקפה הצמוד למסעדה שבחרו, הייתה לי זווית צילום מעולה, ישבתי באלכסון אליהם מאחריהם, מה שנתן לי מרווח צילום ללא כל חשד מצידם. כיוונתי את המצלמה שהייתה מוסלקת בתוך חפיסת הסיגריות שהונחה על השולחן, בדקתי בתיק היד שלי שהתמונה מצודדת ולחצתי הקלטה.

הם אכלו יחד מצלחת אחת גדולה של פסטה, מעת לעת שילבו אצבעות, היא נראתה מאוהבת בו, כשקמה לשירותים הביט בישבנה ארוכות, הוא היה חרמן עליה ללא ספק. כשחזרה התנשקו ארוכות, היא צעירה ממנו ב- 10 שנים קבעתי, היה לה גוף רזה וחטוב וחזה גדול שאיים להתפרץ מחולצת הבטן הצמודה שלבשה. הבחנתי גם דרך המצלמה שיש לה כתובת קעקע של טוויטי מעל שד שמאל, דפקתי זום וחייכתי. אחרי האוכל הלכו מחובקים לרכב, נכנסו למונית והחלו בנסיעה, 5 דקות לא יותר, נעצרו מעל צוק גבוה ששלט על החוף הלבן. התמקמתי 100 מטר מהם, נתתי להם זמן, עברו 10 דקות וצמצמתי מרחק ל 50 מטר בלבד. עכשיו הורדתי מושב, סגרתי וילונות ונתתי הרגשה לסביבה שגם ברכב שלי יש זוג מאוהב, שגונב שעה מתוקה לפני ההגעה הביתה. הייתה זו שעת אחר הצהריים מאוחרת, קיץ, השמש עדיין זרחה ולכן ניצלתי זאת וצילמתי אותם דרך הוילונות, הם התנשקו והתלטפו, לפתע צלל ראשה של הבחורה לעבר מבושיו של גבי, דפקתי זום, במשך דקות ארוכות הראש שלה עלה וירד, ידו הימנית הונחה על שיערה, מלטפת אותו.

רכב שלישי הצטרף אלינו, גם עם וילונות, מזדה לבנה. וואלה, עוד זוג בא להשתגל הרהרתי והמשכתי במלאכת התיעוד. כשהרימה הבחורה את ראשה, הגיש לה גבי נייר טישו, צילמתי אותה מנגבת את פיה. הם התלטפו והתחבקו כחצי שעה נוספת, אחר כך החלו בנסיעה, נסעתי אחריהם. כשגבי הוריד אותה בביתה, לא המשכתי אחריו, נתתי לו לנסוע ומיד לאחר סיום הצילום של הנשיקה שלהם ירדתי ומיהרתי אחריה. היא נכנסה לבלוק 369, כניסה 3, קומה א', משפחת "כהן" היה כתוב על הדלת, צילמתי זאת בזיכרוני ומיהרתי לרכבי לרשום את הפרטים הנדרשים. חזרתי למשרד קרוב לחדשות של 21:00, כתבתי את דוח המעקב ישירות למחשב. עברה שעה נוספת והיא התקשרה, "מה קורה?" שאלה, "הכל בשליטה" עניתי, "בואי נקבע למחר בבוקר אצלי" והיא כמובן הסכימה.

למחרת בבוקר ישבנו במשרדי, הקרנתי בפניה את סרט המעקב, היא הייתה כעוסה מאוד, מסתבר שהצעירה הייתה לא אחרת מהבייבי סיטר שלהם, סטודנטית צעירה, זו שנקראה לשמור על הילדים בכל פעם שיצאו לאירוע או לבילוי. מסתבר ש"ההקפצה" שלה הביתה בכל פעם על ידי גבי, הובילה לתחילתו של רומן. סמדר הייתה עצבנית בטירוף.

עברו 4 חודשים לערך, נקראתי לעדות בבית המשפט לענייני משפחה, ראיתי אותו מחוץ לאולם, עצבני משהו, ניסה לעשות לי פרצוף של "חכה, חכה", לאט לאט נרגע, הייתי רגיל לזה. כשהעדות שלי נסתיימה, ביקש עורך הדין של סמדר להעלות לדוכן את אמה שלה, זו "הפנסיונרית" של משרד הביטחון, גם היא עקבה אחריו שבוע רצוף ותיעדה אותו, טען עורך הדין. הבטתי ימינה וראיתי אותה יושבת ומחייכת בזוית הפה. השופטים לא הסכימו לקבל את התיעוד שלה, "היא בעלת דין" אמרו, "לשם כך יש חוקרים והבאתם אחד כזה, והוא מספיק טוב", אמרה הגברת השופטת ואני חייכתי במבוכה.

כשירדנו למטה לאחר הדיון ראיתי את האמא, שסקרנה אותי באופן אישי. ניגשתי לרכב שלה, מזדה לבנה, עכשיו נזכרתי כי הייתה זו המזדה עם הוילונות שנעצרה לידי ביום שהוא לקח את הצעירה לחוף הים, כבר אז היא עקבה. "הי" אמרתי לה, "עבדנו יחד מסתבר"… "כן", אמרה וחייכה, "אכן כן".

 

"זבוב על הקיר" – חייו של חוקר פרטי "סודות" של חוקר פרטי אייל סברו – רז חקירות

 

רוצים לקבל את הסיפור השבועי בכל שבוע מאת החוקר הפרטי אייל סברו? הצטרפו לרז חקירות בפייסבוק!
להזמנת הספרים: "סודות" של החוקר הפרטי ו"זבוב על הקיר" – חייו של החוקר הפרטי מאת החוקר הפרטי אייל סברו רז חקירות לקטעי וידאו של אייל סברו החוקר הפרטי – רז חקירות היכנסו.

הסיפור השבועי של החוקר הפרטי אייל סברו – רז חקירות. הסיפור השבועי הינו סיפור המבוסס על תיק חקירה אמיתי שטופל במשרד רז חקירות – אייל סברו החוקר הפרטי ועורך דין לענייני משפחה, השמות, הזהויות ופרטים מזהים אחרים שונו ע"מ לא לחשוף את לקוחותיי היקרים. הסיפור הינו לשימוש אישי בלבד. אין להעתיקו או לפרסמו בכל אמצעי או בכל מקום אחר.